DRØM om morgendagen... HUSK gårsdagen... LEV idag...

torsdag 20. oktober 2011

Modell av soverom

Heisann :D

Da er jeg endelig ferdig med soveroms-oppgaven der jeg skulle lage modell. Jeg ble ikke helt 100 % fornøyd selv men det er fordi vi fikk altfor liten tid på oss.. Jeg satt tilogmed 4 timer og 15 minutter igjen på skolen for å gjøre modellen ferdig. Nå venter jeg bare spendt på hva karakteren blir :D


Først en plantegning av soverommet


Begynnelsen, her ser du gulvet hvor jeg har brukt kapperliener, skrev ut bilde av gulv, laget seng og kledd den med tapet samt en hylle/romdeler.

Begynnelsen på skyvedørsgarderoben, to av dørene er kledd med brun matt tapet, de tre endre dørene er "speil" dører og kledd med folie-teip.
Da var garderoben kommet på plass :)
Veggene er på plass og innredningen starter..
Sykroken, romdeler og seng, for at dynen og putene ikke skulle være så flat så tok jeg en snar sjangs på å bruke papir og feste stoffet rundt, hadde dårlig tid der og viste ikke hvor bomullen lå.
Vegg tapeten ble klumpete :( var nok på grunn av limen..
Her skulle døren egentlig vært skjært ut, men som dere ser er det en lampe der, jeg fant en pappball og metalldings mens jeg letet etter nåler, kunne ikke dy meg så måtte prøve. Jeg fikk til et veldig bra bilde og da, ser virkelig ut som det kommer lys fra den. kult resultat.
Romdeleren er kledd med samme tapet som veggen slik at det blir en helhet.
Jeg skulle egentlig kopiere ut et bilde som jeg kunne lime på den pappbiten, men da måtte jeg opp en etasje og det var mørkt i gangene og i alle rom unntatt der jeg satt, så da gjorde jeg ikke det, brukte heller skift på bildet : Der det er vilje, finnes det alltid en vei. Det ble skeivt og stygt men men..
Resultatet av modellen ble slik, er mye mer jeg kunne gjort, mer detaljer, farger osv, men igjen, vi hadde for liten tid. Veldig dumt siden jeg liker slike oppgaver, da får jeg brukt hendene og sett plantegninger i et annet perspektiv.


Bare å kommentere, si hva du syns :))

4 kommentarer:

  1. Det ble kjempestilig vennen! Oppfinnsom og kreativ er du ;) kom her å lag nye rom til oss ;) Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) Hehe, med glede!!!:D det hadde vært supergøy. Stor klem <3

    SvarSlett
  3. Julie Korsøen Jensen23. oktober 2011 kl. 23:27

    Her kunne jeg lett hatt soverom <3 hihi, kjempe fint vennen!!

    SvarSlett
  4. hehe :D kjøp deg et hus/leilighet så er jeg der på sekundet! Tusen takk gull <3

    SvarSlett